How Beautiful


Dziś pierwszy dzień moich wakacji! W związku z tym nadrabiam zaległości i spieszę z recenzją trzeciego albumu Florence + The Machine. Choć może "recenzja" to za dużo powiedziane, po prostu parę przemyśleń fana, piosenka po piosence. Cały album "How Big, How Blue, How Beautiful" jest dla mnie wyjątkowy, głównie przez warstwę liryczną. O perfekcyjnym głosie Florence nie muszę chyba wspominać:)

Ship To Wreck
Gdy ta piosenka ukazała się jako jeden z singli, szczerze mówiąc, nie byłam do niej przekonana. Po jednak którymś z kolei odsłuchaniu całej płyty, doszłam do wniosku, że nieprzypadkowo została wybrana jako pierwszy utwór na albumie. Muzyka może nie do końca mnie przekonuje, tekst za to jak zwykle na najwyższym poziomie.

What Kind Of Man
Pierwszy singiel, który był dla mnie mega pozytywnym zaskoczeniem! Wraz z teledyskiem piosenka jest wspaniale opowiedzianą historią.



How Big, How Blue, How Beautiful
Jeśli mam wybierać, to wybieram wersję demo tej piosenki. Muszę jednak przyznać, że zarówno demo jak i pełna wersja, brzmi jak dopracowane dzieło. Szczególne wrażenie robią chór i trąbki. Zakończenie, które pojawiło się w zapowiedzi całego albumu, po prostu powala na kolana. Nie mogę się doczekać, żeby usłyszeć je na żywo!


Queen Of Peace
Chyba moja ulubiona piosenka z całego albumu! Najczęściej jego spontaniczne odsłuchiwanie rozpoczynam właśnie od niej:) Piękny, instrumentalny wstęp, świetny tekst i trąbki, znowu trąbki!

And my love is no good
Against the fortress that it made of you
Blood is running deep
Sorrow that you keep

Various Storms&Saints
Jedna ze spokojniejszych piosenek w albumie. Wielki plus za tekst, muzyka jak dla mnie średnio.

Delilah
Kolejny singiel, przy którym od razu chce mi się tańczyć:) Florence nie rezygnuje z biblijnych odwołań w tekstach, tutaj wspomina niejaką Dalilę.

It's a diffrent kind of danger
And my feet are spinning around
Never knew I was a dancer 
'till Delilah showed me how

Long&Lost
Kolejny utwór z kategorii "ulubione". Spokojna ballada, w której głos Florence brzmi perfekcyjnie.

Caught
Fani śmieją się, że wstęp tej piosenki brzmi jak z reklamy jogurtu;) Mimo wszystko mnie się podoba, a najbardziej w wersji live.

Third Eye
Florence nawet jak krzyczy robi to idealnie! "Third Eye" jest dla mnie mega pozytywnym utworem, z tekstem na każdą chandrę.

You don't have to be a ghost
Here amongst the living
You are flesh and blood!
And you deserve to be loved and you deserve what you are given

St Jude
Piosenka o życiowym sztormie i kolejne nawiązania biblijne. Spokojna ballada, w której nie mogło jednak zabraknąć trąbek!

Mother
W tym utworze najbardziej podoba mi się zakończenie. Bardzo oryginalne nawet jak na FATM.

Hiding
Pierwsza piosenka z "bonus track". Podobna do "Caught", melodyjna i do pośpiewania:)

Make Up Your Mind
Świetny tekst!

But if you're gonna make me do it
How'd you want it done
Is it best to sip it slowly
Or drink it down in one

Which Witch
Uwielbiam ten utwór! Przypomina mi "Breath Of Life". Test nieziemski, marzy mi się wersja koncertowa.

It's my whole heart
Weighted and measured inside 
And it's an old scar
Trying to bleach it out

Amerykanie mieli jeszcze okazję zakupić płytę z dwoma dodatkowymi piosenkami. "Pure Feeling" to utwór, który spokojnie przyjąłby się w każdej stacji radiowej. Z kolei "Conductor" to kolejna ballada ze świetnym tekstem (tak, powtarzam się, no ale taka prawda!). 
No i nie zapominajmy od winylowym "As Far As I Could Get", który to skradł moje serce od pierwszego usłyszenia.

Album jest całością, album jest Florence. W każdej nucie i słowie zapisane są jej przeżycia. Przez to też cała płyta jest mi tak bliska. Do tego pięknie wydana, czego chcieć więcej?
...
Koncertu How Big Tour w grudniu! Bilet już w drodze <3

Komentarze

Popularne posty